avatar Ten blog rowerowy prowadzi Robert z Poznania. Ma przejechane 6736.30 kilometrów w tym 650.20 w terenie. Jeździ z prędkością średnią 21.06 km/h i wcale się tym nie chwali.

KONTAKT
GG 1110061
Email: robert (@) zabel.pl

Rower:Felt Q650

Mocny weekend :) Malta Trail Running, Cross Duathlon Poznań

Niedziela, 23 maja 2010 · dodano: 30.05.2010 | Komentarze 0

Sobota
Malta Trail Running

To mój trzeci bieg w tym cyklu biegów przełajowych. Poprzednio, w zeszłym roku miałem czasy odpowiednio: 34:36 i 33 miejsce w OPEN w kwietniu 2009, później w czerwcu czas 33:56 i 13 miejsce w OPEN, a teraz poprawa czasu na 32:23 i znów 13 miejsce :)
Znaczy że poziom rośnie.

Chwilę po dekoracji, kiedy zbierałem się do domu, w pobliżu Pubu Kibica na Malcie rozpoczęły się zapisy na krótki bieg pod sztandarem pewnej firmy z trzema paskami :)

Długo się nie opierałem, i po podaniu wszystkich możliwych danych dzięki którym mogłem zostać zidentyfikowany, stanąłem na linii startu biegu “dookoła maltańskich hangarów”. Było bardzo ciepło, więc po chwili zacząłem produkować tyle słonej wody, że mógłbym spokojnie powiększyć linię brzegową Morza Martwego. W ogóle ten bieg był tak spontaniczny, że nie wiedziałem czy się ścigać, czy spokojnie przetruchtać, zważywszy na to, że na drugi dzień miałem start w Cross Duathlonie.

Niedziela
XDU – Cross Duathlon Poznań – Lasek Marceliński

Pobudka “o świcie” czyli około 8 rano :)
Krótkie pakowanie, sprawdzanie ciśnienia w oponach górala i heja naprzód, do Lasku Marcelińskiego. Tam mały zonk: wszechobecne muszki, meszki, komary i inne sreszki. Nie dało się ustać w miejscu, więc pokręciłem się po okolicy i robiłem małe rozeznanie trasy XC. Sam Cross Duathlon miał wyglądać tak:
5 km biegu (2 pętle), 15 km rower (3 pętle XC) i na koniec 3 km bieg (jedna pętla)

Pierwszy raz brałem udział w takiej imprezie, więc chłonąłem wszystkie informacje z powietrza, jak optymalnie zaliczyć strefę zmian, jak szybko przebrać buty biegowe i SPD. Na miejscu sporo znajomych twarzy. Jest kilku wycinaków, ale zupełnie nie robią na mnie wrażenia, bo wiem, że muszę zrobić swoje i nie patrzeć na innych.
Tuż przed startem chmury się rozstępują niczym uda doświadczonej tancerki na rurze, i robi się gorąco.

Krótka rozgrzewka, w trakcie której buty nabierają nieco wody z mokrej trawy, i START.
Tempo mocne, ale biegnę spokojnie, 4:00/km. Przede mną przez długi czas biegnie Remik, więc staram się trzymać go w zasięgu wzroku. Pierwsze podbiegi trochę mnie zatrzymują, pewnie przez to, że zrobiłem za słabą rozgrzewkę.

Do strefy zmian wpadam na 19 miejscu, szybka zmiana butów, zakładam kask, biorę dętkę, pompkę i pędzę na trasę rowerową.
Trasa jest bardzo szybka, płaska, i jedynie w jednym miejscu jest odcinek z błotem, a na koniec rundy jedna jedyna górka do zaliczenia, na której zrobiono kilka króciutkich i sztywnych podjazdów-ścianek.

Jest ciepło, i bardzo szybko kończy mi się paliwo w bidonie, ale nadrabiam kilka miejsc.
Na nawrocie pod górką robię skróty połączone z myciem obuwia:

Przy okazji uczę się od publiki jak poprawnie klaskać. Następnym razem obiecuję, że będę robił to bardzo głośno ;)

Na końcu pętli rowerowej jestem szesnasty, porzucam rower i kask, szybka zmiana butów, i po kilku metrach biegu… nogi jak z waty.
Niestety czuję, jak coś mnie blokuje i nie jestem w stanie utrzymać tempa biegu nawet na 4:20/km. Pocieszam się myślą że nie jestem w tym osamotniony i napieram do końca.
Na podbiegu mijam się z Remikiem, ale nie zauważa moich okrzyków i pozdrowień :)
Przede mną biegnie kilku takich samych zombie jak ja, więc trzymam kurs na właściwy port i na metę wpadam baaardzo zadowolony że to już koniec :)

14 miejsce w OPEN, 3 miejsce w kategorii M3 :)